Home Care Attendant (SS-24-080)

Postuler

Position Summary

Under the direction of the Home Care Resource Coordinator, the Home Care Attendant (HCA) functions as a member of the Home Care team and is responsible for the provision of personal care and home support services to an individual or group of home care clients as assigned.  As identified by an established plan of care, the HCA provides paraprofessional services to assist frail, physically disabled, and/or mentally challenged clients of all ages to remain in their own homes as long as safely possible.

The incumbent will exercise the appropriate level of initiative and independent judgment in determining work priorities, work methods to be employed and action to be taken on unusual matters. The position functions in a manner that is consistent with the mission, vision and values; and the policies of Southern Health-Santé Sud.

Qualifications

  • Grade 12 education required
  • Home Care Attendant Certificate or Health Care Aide Certificate with community component from a recognized post-secondary institute
  • Knowledge of Safe Food Handling
  • Previous experience working with the elderly or disabled in a community setting is preferred
  • Previous experience working in a home care program is an asset
  • Demonstrated ability to work independently and as a team member
  • Demonstrated ability to apply critical thinking skills
  • Given the cultural diversity of our region, the ability to respect and promote a culturally diverse population is required
  • Proficiency of both official languages is essential for target and designated bilingual positions
  • Demonstrated ability to respect confidentiality including paper, electronic formats and other mediums
  • Demonstrated ability to meet the physical and mental demands of the job
  • Good work and attendance record

Conditions of Employment

  • Requires a valid Class 5 driver’s license, an all-purpose insured vehicle and liability insurance of at least $1,000,000.00.

Postuler

Southern Health-Santé Sud, en partenariat avec la communauté autochtone, s’est engagé à mieux représenter la population autochtone à tous les niveaux au sein de son personnel. Southern Health-Santé Sud encourage les Autochtones intéressés à présenter une demande d’emploi et à déclarer volontairement leur ascendance dans leur demande ou leur lettre d’envoi.

Complète et maintien une vérification de casier judiciaire, vérification des antécédents - personnes vulnérables (VAPV), registre des mauvais traitements infligés aux adultes et registre de l’enfance maltraitée satisfaisants. Le candidat ou la candidate choisi(e) assumera les coûts associés.

Conformément à sa politique, Southern Health-Santé Sud exige comme condition d'emploi que tous les travailleurs de la santé soient vaccinés.

Veuillez joindre à votre demande d’emploi 3 références professionnelles provenant de personnes sans lien de parenté avec vous, mais qui ont une connaissance directe de votre rendement au travail actuel et passé.

En vertu des politiques sur les services en langue française du gouvernement du Manitoba et de Southern Health-Santé Sud, nous sommes engagés à l’offre et à la livraison de nos services de santé en français et en anglais dans les établissements et programmes désignés bilingues qui servent les communautés ou la population d’expression française est concentrée. Si aucun candidat ne répond aux exigences du bilinguisme, les candidats répondants à toutes les autres exigences du poste pourraient y être considérés.